Firea necomplicată a credinţei

Pagină din "Chiar m-am întors de la Athos?" de Dan. C. Mihăilescu
Abia aştept să îmi ajungă azi prin curier o carte pe care mi-o doresc de multă vreme: "Terapeutica bolilor spirituale" de Jean-Claude Larchet. O aveam în format pdf, dar nu pot citi pe laptop o carte de 700 de pagini. Am vrut să mi-o printez, dar costă mai mult decât cartea în original, aşa că mi-am făcut un cadou de toamnă, să mă ţină tot sezonul ăsta rece :)

Am scos un citat din pdf-ul ce-l aveam, îl scriu aici, poate o fi de folos cuiva:
<<Nemaivăzând energiile dumnezeieşti din creaturi, care le definesc adevărata lor natură, omul căzut nu mai are o percepţie a lor corectă, obiectivă, adica conformă realităţii lor şi adecvată la ceea ce sunt în chip adevărat. "Aproape tot din ceea ce privim, noi vedem altfel decât este", constată Sfântul Ambrozie. Omul vede făpturile în funcţie de dorinţele sale pătimaşe, le situează, le ordonează, le dă sens şi valoare în funcţie de patimile sale. Urmează că percepţia devine subiectivă şi schimbătoare, de vreme ce ea nu se mai potiveşte cu realitatea însăşi a obiectelor, ci este o proiecţie a conştiinţei decăzute a fiecărui om, schimbându-se după felul, mulţimea şi măsura dorinţelor sale pătimaşe. Faptul că, în ciuda acestor diferenţe, putem spune că, în mare, toţi oamenii percep realitatea aproape în acelaşi fel, nu înseamnă deloc că percepţia lor este una obiectivă, ci arată simpla potrivire a unor subiectivităţi părtaşe la o aceeaşi cădere şi faptul că deformările suferite de facultatea perceptivă a urmaşilor lui Adam sunt fundamental aceleaşi.>>

Comentarii