Despre identitate

Am mai scris pe tema identităţii şi a plagiatului în domeniul artistic, dar anul acesta am ajuns la o nouă înţelegere asupra temei. Ştiu că sunt câţiva artişti şi artizani care îmi urmăresc munca aici şi pe FB, probabil ei vor rezona cel mai mult cu rândurile mele.

Cei ce copiază de la alţii ca şi mod de „creaţie”, ratează o mare şansă să se descopere pe ei înşişi... ei nu cred că deţin înăuntrul lor ceva suficient de valoros să ofere lumii, aşa că împrumută ideile pe care le văd în altă parte. Nu îmi fură mie identitatea (cum credeam, zburlită, mai demult), ei îşi fură lor însuşi identitatea. Se privează de şansa de a decoperi cine sunt ei înşişi, se privează de procesul acesta fluid de descoperire şi transformare, preferând să fie altcineva - căci e un loc SAFE – dar să afli cine eşti, ăsta e cel mai minat teren pe care ai călcat vreodată...

A deveni tu însuţi este un proces şi în acest proces este important ce alegeri faci, ca să nu ajungi să te trădezi.


Comentarii

Trimiteți un comentariu