14 mai 2018

Dieta Diana

- Ca să slăbesc trebuie musai să fiu în deficit caloric. Nu există alt răspuns, deşi l-am căutat intens ani de zile :))  Întrebarea este: ce fel de nutriţie m-ar ajuta să rămân în deficit caloric câteva luni de zile până dau jos kilogramele în plus? Răspunsul este unul personalizat.

- De exemplu o dietă aflată în deficit caloric, dar plină de dulciuri este groaznică pentru că îţi induce o stare de foame continuă. Din contră, o dietă plină de legume, în special proaspete, te hrăneşte la nivel celular, nu îţi creşte brusc insulina şi deci senzaţia de foame este sub control. Deasemenea, dulciurile sunt alimente dense caloric, dar cu puţine sau deloc elemente nutritive, spre deosebire de morcovi de exemplu, care sunt nevinovaţi caloric şi chiar plini de fibre, vitamine şi minerale.

- E necesar să găsesc cauzele îngrăşării în primul rând: multe dulciuri între mese? porţii mari de mâncare? mâncat pe fond emoţional? consum excesiv de grăsimi? învăţată să mă satur cu multă pâine versus a mă sătura cu multe legume? am o viaţă sedentară? am un gol în viaţă care se cere mereu umplut - o latură a vieţii, o valoare sau un sens pe care nu îl onorez? sunt foarte stresată/anxioasă şi singurul mod de a mă calma pe care îl cunosc este mâncatul? am devenit indulgentă din cauza oboselii? renunţ la măncat sănătos de îndată ce am călcat strâmb cu alimentaţia, pe principiul "totul sau nimic"? mănânc foarte repede?

- Răspunsul la toate întrebările de mai sus este "Da". De la începutul anului am început să lucrez la unele obiceiuri şi am rezultate bune la mâncatul încet, porţionarea alimentelor în farfurie, mănânc mult mai puţină pâine, dar mai multe legume. Lucrez şi pe partea emoţională. Obiceiurile se schimbă înceeeet, dar ştiinţa spune că este posibil ca neuronii să îşi formeze noi conexiuni, creierul are potenţial de a se re-mapa după noile obiceiuri, după noile paradigme de gândire, doar că trebuie PRACTICĂ!! Sunt o enciclopedie de cunoştinţe de slăbit, dar majoritatea nu sunt puse în practică, deci e egal cu zero.

- Dieta Diana e un experiment, e o "parodie" după Dieta Rina (foarte populară, dar pe termen lung nu cred că e benefică pentru ceea ce scriam mai sus, remaparea creierului după obişnuinţe sănătoase de mâncat). Dieta mea constă în:
- mic dejun: fructe şi legume proaspete din 2 în 2 ore - cum lucrez de acasă, îmi permit asemenea răsfăţuri
- prânz: farfurie echilibrată, legume şi verdeţuri 2-3 pumni, cereale (pâine, orez, paste) 1 căuc de mână, proteine 1-2 palme (fără degete), grăsimi 1 deget
- cina: 1/2 din prânz

Alte informaţii despre Dieta Diana:
- nu mănânc între mese, dar dacă e musai şi musai atunci am voie un morcov crud sau un fruct
- beau apă mai multă
- durează 90 zile
- încerc să fiu mai activă, măcar să fiu harnică prin casă :) ideal ar fi un pic de alergare
- bănuiesc că deficitul caloric (fără să calculez) va veni din mic dejunul raw + cina frugală
- e un experiment, o combinaţie de informaţii adunate în ultimul an, voi nota cum decurge
- am observat că gustul amar mă ajută să îmi taie foamea între mese, aşa că o să beau cafea decofeinizată, fără zahăr, fără lapte, doar aşa simplă, fierbinte 🖤

Revin cu observaţii.

9 comentarii:

  1. Ce simpatica esti! Succes si Doamne, ajuta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu sunt "la dieta":))dar nu reusesc sa ma organizez ca si tine:) succes!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cum am slabit eu acum cativa ani 15 kile in 6 luni. Halit la discretie salate, in special salata de rosii cu ceapa si telemea. Super, supe creme. Omleta, ou fiert. Paine putina spre deloc. Dulciuri putine spre deloc. Mie mi clar ca slabitul e exclusiv legat de blid. Poti face sport, poti lua pastile, whatever. Daca vrei sa slabesti, nu manci. Punct.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmi aduc aminte ce bengoasă erai :D Sper să reuşesc şi eu, să mă ţină regimul ăsta măăăăcar 3 luni....

      Ștergere
  4. Supe, nu super :)) Acum am 20 kile in plus. Si bag pita si prajituri. Viata e grea :))

    RăspundețiȘtergere