Un fel de minimalism...

De fiecare dată când fac ordine și curățenie în casă, arunc o grămadă de lucruri inutile. Renunțarea se pare că e pe etape, nu sunt în stare să mă despart de unele lucruri din prima: văd obiectul, știu că e inutil, dar îmi mai dau timp să mă lămuresc și să accept că va dispărea! Acum... e interesant de definit ce înseamnă INUTIL pentru fiecare dintre noi.

Personal, obiectele inutile din casă pot însemna:
Hainele nepurtate de 1 an, pantofi nepurtați de 2-3 ani, vase și veselă nefolosite.
Obiectele decorative, inclusiv tablouri, pe lângă care trec în fiecare zi și care nici nu mă bucură, nici nu mă leagă vreo amintire puternică, nici nu semnifică ceva pentru mine.
Fermoare, nasturi și alte mini obiecte depozitate ani de zile fără să își găsească folosința vreodată, păstrate în ideea că voi avea nevoie de ele cândva.  
Hainele de casă, știți voi, acelea nasoale, în care nu poți primi musafiri și în care nu putem ieși cu demnitate până la magazin, acele haine pe care le îmbrăcăm atunci când suntem în familie, pentru că lor nu vrem să le arătăm cea mai bună versiune a noastră (ipocrizia de care vorbea părintele Coman, că lumii îi arătăm o versiune frumoasă a noastră, dar pentru cei dragi nu ne străduim prea mult!!). Să fim deci coerenți și să fim la fel de frumoși și îngrijiți în casă...
Obiecte pe care le mut dintr-o parte în alta și care nu își găsesc locul.
Cărțile; părerea mea e că o carte cu cât e mai bună cu atât trebuie să circule mai mult și nu să fie stocată. Cărțile se stochează în minte, în inimă, iar rezultatul lor trebuie să se vadă în practică. Dacă o carte nu mă face un om mai bun (în viață sau măcar într-un domeniu), atunci s-ar putea să fie... inutilă!!
Cadourile primite care nu îmi plac sau care nu le folosesc.
Lucruri pur și simplu urâte.

Nu toate lucrurile pe care le pun în categoria INUTILE le arunc. S-ar putea ca alții să le folosească așa că multe din ele le dau mai departe.

Dintre beneficiile golirii de obiecte inutile pe care le-am constatat până acum:
O eliberare a spațiului care se resimte și ca eliberare în interiorul meu.
Ies în evidență lucrurile cu adevărat semnificative sau utile.
Mai puține lucruri înseamnă mai puține griji pentru ele și mai mult timp pentru ceea ce e cu adevărat important pentru mine.
Claritate.
Mutarea atenției spre ceea ce e esențial.

Desen de Nino Chakvetadze
Eliberând spațiul de lucruri inutile, se întâmplă lucruri minunate: primesc lucruri esențiale pentru mine.

Am constatat o frică a oamenilor, o frică pe care o pot recunoaște doar pentru că am trăit-o inconștient și eu: frica de spațiul gol. Când nu mai ai o mie de obiecte care să îți inunde spațiul și să îți ocupe timpul, atunci ești confruntat cu ceea ce simți cu adevărat în interiorul tău. Și ne e frică de ceea ce simțim în interior! Această frică o poți vedea și în unele reviste care încearcă umplerea oricărui spațiu gol, căci nu vrem timp de respiro, nu vrem timp să ne confruntăm cu cine suntem. Faptul de a ne vedea adevărata așezare în lume ne-ar obliga la o muncă serioasă, la căutări și la schimbare.

Comentarii