Leapşă cu cărţi

1. Prima amintire cu mine citind. 
 "Poveşti nemuritoare" de Petre Ispirescu, vara la ţară, pe pătura aşternută pe iarba din grădina bunicilor, la umbra nucilor şi a vişinilor.

2. Prima carte pe care am citit-o şi recitit-o. 
 "Edison" de Barbu Apelevianu, tot în vacanţele de vară, tot la ţară, o carte citită şi răs-citită, care mi-a lăsat multe întrebări copilăreşti. Ţin minte şi acum că mă întrebam cum se poate că Edison lucra la invenţiile lui şi noaptea... :-)

3. O carte pe care fiecare copil ar trebui să o citească. 
"Singur pe lume" de Hector Malot, o carte descoperită recent şi-mi pare rău că nu am citit-o în copilărie, poate mi-aş fi cultivat de mică o mai multă înţelegere şi milă faţă de alţii...

4. Locul meu preferat de citit. 
Sub plapumă, între perne. În linişte.

5. Accesorii obligatorii în timpul lecturii.
Închis telefon. Închis uşa. Carneţelul pentru scos pasajele puternice.

6. Numărul cărţilor de pe lista mea de lecturi viitoare. 
"Memorii" de Valeriu Anania, iar în rest citesc cărţi recomandate de alţii (primesc cu drag sugestii).

7. Ultima carte pe care am primit-o sau am cumpărat-o. 
Am primit "Jurnalul Convertirii" de Danion Vasile, se pare că trec momentan prin etapa memorialistică a lecturilor.

8. O carte care mi-a schimbat viaţă într-un fel. 
 "Jurnalul Fericirii" de Nicolae Steinhardt. Nu citesc doar de plăcere, pentru mine lectura a un alt mod de a CĂUTA RĂSPUNSURI.

ilustraţie de Christian Schloe


9. O carte care-mi place, dar care pare să nu placă mai nimănui. 
Dacă-mi place tare mult o carte, sunt prea entuziasmată ca să mai îndrăznească cineva să-mi spuna că nu-i place :)))

10. O carte care nu-mi place, dar pe care toată lumea pare s-o iubească. 
Nu citesc ce nu-mi place. Dacă realizez la un moment dat în timul lecturii că nu-mi place cartea, o las deoparte. Aşa că multe cărţi păstrează prezumţia că mai pot fi frumoase până la final... :-)

11. O carte care mă intimidează. 
E mai mult decât o carte, dar e totuşi negru pe alb şi pe hârtie :-) Biblia :-)

12. Trei dintre scriitorii mei preferaţi. 
 Ca să am scriitori preferaţi ar trebui să citesc destul de mult, iar eu nu citesc atââât de mult. De la o vreme observ că-mi place Jules Verne cu ale sale cărţi de aventuri aventuroase, un autor pe care nu l-am suportat deloc în copilărie. Apoi e clar Nicolae Steinhardt cu stilul său nemaiîntâlnit altundeva. Citesc cu drag autori ruşi, Tolstoi, Dostoievski. Îmi place Dan Puric.


Leapşă primită de la Irina, o dau mai departe celor care îmi citesc blogul.

Comentarii