Tainele Boiangeriei - Episodul 15 - Muşcatele

     De când Doamna Toamnă a poftit-o pe Doamna Brumă la masă, tainele noastre într-ale vopsitului cu plante par a se restrânge simţitor. Natura pare închisă, rece şi cu dinţi tot mai tăioşi. Dar aparenţele înşeală şi vă promit că vom găsi în continuare oportunităţi cromatice vegetale, printr-o simplă schimbare de viziune… uşor, uşor, ne îndreptam atenţia şi în direcţia indoor.

   
  Muşcatele – Geranium
     Am primit o pungă plină cu flori de muşcate în toate culorile, purpurii, roz, mov, şi am separat petalele de crenguţe:




     
     Am pus petalele la fiert timp de 1 oră (pentru fiecare cană de petale am pus 2 căni de apă) şi le-am zdrobit cu lingura de lemn de pereţii vasului. Am strecurat petalele şi am adăugat 2 linguri de alaun pentru fiecare litru de soluţie obţinută. Am introdus materialul natural (în cazul meu a fost lână) în baia de vopsit şi am pus oala din nou la fiert, la foc mic, timp de 30  minute. La final am scos materialul, l-am spălat cu apă dezmorţită şi l-am pus la uscat.

Rezultatul, un piersichiu foaaaaaarte delicat, pe lână.

Dragi cititori, să aveti un sfârşit de săptămână frumos! : -)



*Observaţie: Din experimentele de până acum, am dedus că faţă de lână, bumbacul vopsit cu plante prinde nuanţe mult mai fade, deci ţineti cont!

Comentarii

  1. Foarte frumos! Pacat ca nu e asa usor sa gasesti petale pentru a vopsi o cantitate mai mare de lana :(

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu