Tainele Boiangeriei – Episodul 12 – Cireşul sălbatic

     Odată cu toamna, a intrat pe uşă şi dorul meu de croşetat, de cafele fierbinţi cu mult lapte şi-mi vine să pun pe iarnă borcane întregi cu natură vie. Cu ploaia în geam şi pisica în braţe, am început să fac sculuri mici dintr-un ghem de lână, iar mai apoi să le vopsesc pentru un proiect mic, dar măreţ: hăinuţă pentru cana de cafea/ceai/vin fiert… Şi-aşa m-am pus pe răscolit ungherele atelierului în căutarea scoarţei de copac, pusă la păstrare încă din primăvara acestui an. 

     Cireşul sălbatic – Prunus avium
     Într-o oală am tăiat bucăţele mici de coajă de cireş sălbatic, le-am acoperit cu apă şi le-am pus la fiert, la foc mare, timp de 40 de minute. După acest interval de timp, am dat focul încet, am adăugat 1 ceaşcă de oţet pentru fiecare litru de soluţie rezultată şi am adăugat 3 eşantioane de material. După 5-10-20 de minute de fiert la foc mic, am scos pe rând câte un eşantion, l-am spălat bine, apoi l-am pus la uscat:

Au revoir, am plecat la croşetat! : -)

Comentarii