Plec la razboi... cu flori in mana


 "Dupa cîteva minute de taifas la poarta, ne-a invitat în casa la un pahar de tuica întoarsa. Am aflat ca este de bastina de prin Marginimea Sibiului. Când s-a facut colectivizarea ne-au luat tot ce aveam prin gospodarie, ne spune Nuta Grecea. Ne-a ramas totusi oieritul. Asa am venit eu sa fac "facultatea" pe Vîrful lui Patru si aici m-am întâlnit cu omul meu, ne spune, mai departe, gazda noastra."
"O privesc si o ascult cum vorbeste. Are o privire vioaie, calda, o agerime în ochi pe care nu prea o vezi la multe femei trecute de saizeci de ani. Vorbeste despre necazurile ce i le-a harazit soarta de-a lungul vietii. Fara sa se lamenteze, fara a da vina pe cineva sau pe ceva. Viata trebuie luata pieptis, spune interlocutorea noastra, pentru ca în felul cum gândesti asa traiesti. Daca te vaieti mereu si spui tot timpul ca aia nu se poate, ca ailalta problema n-ai cum sa o rezolvi, nu poti razbi în viata. Trebuie sa ai încrede în fortele tale si-n Dumnezeu. Sa nu te lasi doborât de necazuri daca vrei sa-ti fie mai usor. Iata o gândire pozitiva, mi-am spus în sinea mea, iata un optimism care la multi dintre noi lipseste.
În camera unde stam de vorba, Ana Grecea are montat un razboi de tesut la care confectioneaza diferite articole populare, începând cu stergare din bumbac sau cânepa si straitii pâna la covoare. Este unic razboiul asta al meu. Nu este altul prin zona cum e facut asta, ne spune femeia cu mândrie."
 "As vrea tare mult sa am pe cine învata acest mestesg popular. O fata, o femeie mai tânara care sa duca mai departe aceste obiceiuri pentru ca altfel se vor pierde, vor disparea. Dar nu mai intereseaza pe nimeni asa ceva. Tinerii de azi se îmbraca cu blugi si alte "zdrente"nu le mai trebuie portul lasat de mosi-stramosi. Pacat. Mare pacat, spune cu parere de rau Ana Grecea."

Luni plec la Sebes la "mama Ana" sa invat sa tes... 

I am blessed :)

[fragmente dintr-un interviu cu Pascal Vlad, http://pascalvlad.3x.ro/publicistica/art01.html]

Comentarii

Trimiteți un comentariu